Case study: Jak se nám povedlo u klienta Helen Doron v jarní kampani meziročně růst o 54,7 % v poptávkách a snížit cenu za poptávku o 27 %?

V předzápisové kampani roku 2024, která běžela v květnu a červnu, se nám podařilo dosáhnout výrazného meziročního růstu pro klienta Helen Doron, který se specializuje na angličtinu pro děti. Konkrétně jsme zaznamenali meziroční nárůst poptávek o 54,7 % a snížení ceny za poptávku o 27 %. Následující případová studie podrobně popisuje klíčové strategie a taktiky, které vedly k tomuto úspěchu.

Jednou z nejvýznamnějších změn bylo využití volné shody v kombinaci s chytrou bidding strategií ve vyhledávací síti. Díky této taktice jsme dosáhli:

  • snížení ceny za poptávku o 95,45 %,
  • zvýšení počtu poptávek o 6 500 %,
  • zvýšení konverzního poměru o 1 227,44 %,
  • snížení CPC (cost-per-click) o 39,54 %.

Toto zlepšení bylo díky pečlivému monitorování a optimalizaci klíčových slov a využití automatizovaných nástrojů pro správu kampaní. Díky volné shodě jsme navíc pokryli velké množství vyhledávacích dotazů, na které frázová shoda nestačila.

V rámci Facebook kampaní jsme se zaměřili na Lead Ads formuláře s využitím největších USP Helen Doron jako motivací pro vyplnění formuláře. Tento přístup se ukázal jako velmi efektivní, protože:

  • jednoduchost a rychlost vyplnění formuláře přímo na Facebooku zvýšila počet konverzí,
  • využití USP bylo pro cílovou skupinu velmi atraktivní.

Jelikož je důležité, aby potenciální zákazníci dostali co nejdříve odpověď na jejich poptávku, využili jsme aplikaci Make.com. Díky ní jsme zautomatizovali proces odesílání formulářů na jednotlivé pobočky podle jejich emailů. Tato automatizace přinesla několik výhod:

  • rychlé a přesné doručení poptávek na správné pobočky,
  • snížení administrativní zátěže pro centrální tým,
  • zvýšení efektivity a rychlosti reakce na poptávky.

Před spuštěním kampaní jsme provedli A/B testování různých kreativ na Facebooku s českým a anglickým claimem. Pro každou věkovou skupinu (předškoláci, školáci, teenageři) jsme měli jinou kreativu. Vyhodnocování funkčnosti těchto kreativ nám umožnilo:

  • identifikovat nejefektivnější kreativy, které vedly k vyšším konverzím,
  • optimalizovat rozpočet na nejúspěšnější varianty,
  • lépe porozumět preferencím cílové skupiny.

Ve spolupráci s pobočkami jsme do kampaní zapojili videa vytvořená jednotlivými pobočkami a franšízami. UGC přinesl několik výhod:

  • autentický a důvěryhodný obsah, který rezonoval s cílovou skupinou,
  • zvýšená angažovanost a zájem díky lokálním a personalizovaným videím,
  • lepší zapojení jednotlivých poboček do kampaně, což zvýšilo jejich motivaci.

Tip: motivujte svoje zákazníky či zaměstnance k vytváření obsahu pomocí soutěže nebo systému odměn.

Jednou z největších konkurenčních výhod Helen Doron je možnost využít ukázkovou hodinu. Tento claim jsme využili v kreativách kampaně, což vedlo k:

  • zvýšení zájmu o ukázkovou hodinu díky atraktivní nabídce,
  • posílení konkurenční výhody a odlišení se od konkurence,
  • vyšší míře konverzí díky jasnému a lákavému call-to-action.

Po celý rok jsme pracovali s emailingem zaměřeným na zájemce o ukázkovou hodinu, kteří na ni nedorazili nebo se nestali studenty. Výsledkem této strategie bylo:

  • meziroční zvýšení poptávek z emailingu během předzápisové kampaně o 626,7 %,
  • vybudování dlouhodobého vztahu s potenciálními zákazníky,
  • možnost opakovaně oslovit a přesvědčit váhavé zájemce.

Tip: neposílejte pouze prodejní newslettery - je dobré je střídat i se vzdělávacími, aby emaily měly pro čtenáře přidanou hodnotu. Díky tomu budete mít vysoký open rate (podíl otevření emailů).

Na Facebook a Instagram jsme přidávali vzdělávací obsah, který jsme podpořili v placené propagaci v rámci remarketingu (cílení jak na návštěvníky webu, tak interagující na sociálních sítích, kteří neodeslali poptávku na ukázkovou hodinu). Tento obsah:

  • přilákal uživatele, kteří neodeslali poptávku na ukázkovou hodinu zdarma,
  • zvýšil jejich zájem o ukázkovou hodinu díky hodnotnému a informativnímu obsahu,
  • posílil brand a vnímanou expertízu Helen Doron English.

Vytvářeli jsme také vzdělávací obsah na blog, který motivoval k odeslání poptávky lidem, kteří se stále rozhodovali - blogové články jsme cílili v remarketingové kampani v rámci Skliku. Tento přístup přinesl:

  • zlepšení SEO a organické návštěvnosti,
  • větší důvěru a angažovanost cílové skupiny,
  • motivaci k akci díky hodnotnému a relevantnímu obsahu.

Díky kontinuálnímu obsahovému marketingu a tvorbě reels se nám daří také zvyšovat meziročně hledanost značky, která v květnu vzrostla o 65,6 % a v červnu o 45,6 %.

Díky kombinaci výše uvedených strategií a taktik se nám podařilo dosáhnout výjimečných výsledků pro klienta Helen Doron v jarní kampani roku 2024. Výrazný meziroční růst v poptávkách a snížení ceny za poptávku svědčí o efektivitě našich přístupů a schopnosti efektivně pracovat s dostupnými nástroji a kanály a propojit tak celkový marketingový mix.