Case study: Díky Lead Ads se zvýšily poptávky z 3 na 139 měsíčně a cena za poptávku se snížila o 94,2 %

Reklamní formát Lead Ads dostupný na platformách Facebook a Instagram se stává čím dál populárnějším nástrojem pro sběr potenciálních zákazníků a zájemců. Tento reklamní formát umožňuje inzerentům sbírat informace od uživatelů přímo na sociálních sítích, aniž by museli opustit platformu. Pojďme si společně ukázat, jak se nám u klienta ze sektoru vybavení domácnosti povedlo meziročně zvýšit poptávky z Facebooku v červnu 2024 ze 3 na 139 a snížit cenu za poptávku na Facebooku meziročně o 94,2 % díky relevantním poptávkám z Lead Ads.

U klienta jsme dlouhodobě řešili, že kampaně v rámci Facebooku mají pro jeho byznys brandový charakter a ne výkonnostní - nejedná se totiž o e-shop ani dobře prodejní službu na sítích, pro kterou se zákazníci rozhodnou rychle. Klient nabízí dražší vybavení do domácnosti typu rolety, garážové vrata či stínění, což je velmi sezónní a rozhodovací nákupní proces je delší. Mimo to rozpočty do propagace v rámci Facebooku nejsou vysoké.

V rámci testování kampaní jsme se tedy rozhodli zařadit kampaně Lead Ads, u kterých jsme cítili, že by mohly přinášet přímé konverze, jelikož zde byla velmi silná motivace k vyplnění pro potenciální zákazníky - katalog či cenová nabídka produktu na míru zdarma.

  1. Jednoduchost pro uživatele: Uživatelé mohou rychle a snadno vyplnit formulář přímo na sociální síti, což snižuje bariéru pro získání jejich kontaktů.
  2. Automatické předvyplnění formulářů: Formuláře Lead Ads často využívají údaje, které uživatelé již poskytli sociální síti (jako je jméno, e-mail, telefonní číslo), což urychluje proces vyplnění.
  3. Vysoká konverzní míra: Díky snadnému vyplnění a menší nutnosti opustit platformu, mají Lead Ads často vyšší konverzní míru ve srovnání s tradičními formáty.
  4. Cílené dotazování: Možnost přidávat vlastní otázky umožňuje sbírat specifické informace, které jsou pro vaši kampaň důležité.
  5. Integrace s dalšími nástroji: Lead Ads lze snadno propojit s nástroji jako Google Sheets nebo Ecomail, což usnadňuje správu a automatizaci dat.

Úspěch Lead Ads kampaně závisí na správně položených otázkách ve formuláři. U klienta ze sektoru vybavení domácnosti jsme pracovali s velmi specifickými otázkami, abychom odfiltrovali uživatele, kteří vyplňují vše a zvýšili tím tak relevantnost poptávek pro obchoďáky. V rámci formuláře jsme se tedy ptali na:

  • jméno
  • e-mail
  • telefon
  • PSČ (důležité pro obchoďáky)
  • konkrétní produkt, o který mají zájem

Při výběru otázek je důležité:

  • Filtrovat uživatele: Dobře zvolené otázky mohou pomoci odfiltrovat uživatele, kteří vyplňují formuláře jen z důvodu nějaké výhody, a zaměřit se na skutečně relevantní potenciální zákazníky nebo kandidáty.
  • Minimalizovat počet otázek: Příliš mnoho otázek může uživatele odradit. Je nutné najít rovnováhu mezi získáním dostatečných informací a udržením zájmu uživatele.
  • Neptát se na velmi osobní věci: Stále se jedná o formulář v rámci Facebooku, proto nepokládejte otázky jako datum narození či přesnou adresu, může to hodně lidí odradit od vyplnění formuláře.

K zajištění vysoké míry vyplnění je klíčové nabídnout uživatelům jasnou motivaci. U tohoto klienta jsme využili v rámci hlavní motivace vytvoření a zaslání nabídky zadarmo na konkrétní službu (produkt), kterou si potenciální zákazník vybral přímo ve formuláři Lead Ads (např. cenová nabídka zdarma na rolety). Tato motivace byla zmíněná přímo v grafice pomocí přelepky a také v úvodním textu nad bannerem. Můžete však využít i další benefity, které nám fungují u dalších klientů:

  • Přihláška na ukázkovou hodinu zdarma: Tato pobídka může být lákavá pro uživatele, kteří mají zájem o vaše služby nebo produkty.
  • Katalog zdarma: Nabídka katalogu může přilákat uživatele, kteří hledají více informací o vašich produktech či službách.
  • Slevový kód: Zajímavý způsob motivace k vyplnění formuláře může být získání slevového kódu na nákup.

V rámci formulářů je velmi důležité co nejdříve reagovat zájemcům, kteří formulář vyplnili, neboť pokud bychom reagovali za delší dobu, již by mohl jejich zájem o naše služby vymizet. Díky této práci se zájemci je vysoká relevance formulářů. V rámci tohoto klienta využíváme 2 způsoby, jak pracujeme se zájemci díky automatizacím a integracím na externí nástroje:

  • Ecomail: Díky integraci s Ecomailem dostanou zájemci ihned po vyplnění formuláře Lead Ads automatizovaný e-mail s katalogem produktů. Ihned s nimi tedy firma komunikuje.
  • Google Sheets: Pomocí služby Apiway máme propojené Lead Ads s Google Sheets, což umožňuje automatické ukládání a organizaci získaných dat v reálném čase. Díky PSČ jsou každé ráno přiřazeny poptávky obchoďákům, kteří do daného regionu spadají a ti již se zájemci o služby pracují.

Jelikož se formuláře nevyplňují na webu, hrozí zde větší riziko, že relevance odeslaných formulářů bude špatná. Proto jsme s klientem na pravidelné bázi v kooperaci s obchoďáky vyhodnocovali, jaká je relevantnost vyplněných formulářů oproti formulářům z webu. Kdybychom tohle nedělali, mohlo by se stát, že bychom v rámci kampaně proinvestovali vyšší statisíce korun a žádný formulář by nebyl relevantní.

Díky Lead Ads je v rámci Facebooku v ČR za červen 2024 v porovnání s červnem 2023 růst v poptávkách z 3 na 139 měsíčně a cena za poptávku se snížila o 94,2 %. Zajímavé je, že cena za Lead Ads je dokonce nižší než za konverze z Google Ads dle GA4 (dle reálných dat od klienta zde nejsou velké odchylky skrz cookies lištu).

S klientem jsme tedy výrazně navýšili rozpočty do Facebookové propagace a zařadili další typ kampaně Lead Ads, tentokrát na katalogy zdarma, a ten funguje také velmi dobře. Mimo to Lead Ads u klienta testujeme také v rámci SK a AT, kde přináší také velmi dobré výsledky.

Lead Ads jsou mocným nástrojem pro sběr potenciálních zákazníků a zájemců díky své jednoduchosti a vysoké konverzní míře. Správně navržené kampaně mohou efektivně fungovat v různých odvětvích, včetně náboru zaměstnanců. Integrace s nástroji jako Google Sheets a Ecomail dále usnadňuje správu a automatizaci získaných dat. Klíč k úspěchu spočívá v pečlivě promyšlených otázkách a jasné motivaci uživatelů, kteří formulář vyplňují. Je také důležité neustálé vyhodnocování relevance formulářů s klientem, aby se nestalo, že budete přivádět stovky vyplněných formulářů měsíčně, ale budou nerelevantní.